Bono, a U2 frontembere a Cannes-i reklámfilmfesztiválon egy Jonny Ive-al közös beszélgetés során, azt mondta, hogy az Apple a márkát körülvevő rajongás miatt kezd egy vallási szektához hasonlítani.
Bono az elmaradott országok és a jótékonykodás jószolgálati nagykövete igyekezett mozgósítani a közönséget, hogy támogassák az AIDS elleni küzdelemért létrehozott alapítványát, a Red-et.
A zenész azt reméli, hogy alapítványa idővel legalább annyira népszerű lesz, mint a nagy márkák, de nehezményezte, hogy Apple nem segíti ebben. Véleménye szerint a cég kezd hasonlítani egy vallási szektához.
Ezzel már mások is megvádolták az Apple-t. 2011-ben brit neurológusok megfigyelték, hogy az Apple rajongónak a magatartása hasonlít a vallási fanatikusokéhoz. 2012-ben pedig Kristen Bell antropológus arra a következtetésre jutott, hogy az Apple-jelenség tele van „szent jelekkel” mint például az ikonikus almaembléma. Bono még hozzátette, hogy Tim Cook a cég vezetője úgy viselkedik, mint egy vallási vezető.