A Forbes összeállítása alapján a piaci elemzések és márkamegítélések azt jelzik, hogy a Samsung komolyan ott liheg az Apple nyakában, sőt, bizonyos értelemben a tyúkszemére is lépett az almás vállalatnak. Az Interbrand 2013-as márkaindexén bár az Apple foglalja el az első helyet, a Samsung nem csak a megszokott marketingbe fektetett mostanában, hanem a márkahűség javításába is.
Egy, a CES alkalmából bemutatott márkafüggőségi index szerint az emberek ma már jobban függenek a Samsungtól, mint bármilyen más fogyasztói elektronikai márkától. A kutatások szerint a Samsung szerves részévé vált az emberek életének, és az elsők között jut az eszükbe. Az Apple ezzel szemben büszke lehet arra a tényre, hogy sokkal nagyobb arányban foglalkoztatja azokat az embereket, akiknek a fizetése 50 000 dollár fölött van.
Független tanulmányok szerint a Samsung és a Microsoft is komolyan megszorongatta a márkák harcában az Apple-t. A Forrester szerint a vezető fogyasztói márka jelenleg a Microsoft, az emberek bizalmát tekintve pedig holtversenyben van az Apple és a Samsung. A Samsung nagy előnye azonban, hogy a közösségi média minden területén az Apple előtt jár. Ennek a területnek a fejlesztésére a dél-koreaiak rengeteget költöttek az elmúlt években.