Az új Final Cut Studio 2 programcsomag tartalmazza a Final Cut Pro 6 szoftvert, mely támogatja az Apple ProRes 422 formátumát, ami tömörítetlen HD minőségű anyagok tárolását és szerkesztését teszi lehetővé SD állományméretek mellett; valamint lehetővé teszi a videó-formátumok és felbontások keverését egyetlen idővonalon belül. A Final Cut Studio 2 ezen kívül tartalmazza még az új 3D szolgáltatásokkal felfegyverzett Motion 3 programot, az innovatív többsávos audioszerkesztő funkciók tucatjait valamint képhez szinkronizáló és térhatást biztosító hangszerkesztő eszközöket tartalmazó Soundtrack Pro 2 programot, a számtalan formátum között egyetlen kattintással egyszerű átjárás lehetőségét biztosító Compressor 3 programot, valamint az SD és HD videó DVD-k szerkesztésére is alkalmas DVD Studio Pro 4.2 változatát. Ezeken kívül a Final Cut Studio 2 programcsomagban debütál az Apple új videó színhelyesség-kezelő és utómunka szoftvere, Color néven.
Az új Final Cut Studio 2 programcsomag középpontjában az Apple Emmy-díjas videoszerkesző szoftverének legújabb változata, a Final Cut Pro 6 áll, mely az új Open Format idővonalon lehetővé teszi a legkülönfélébb formátumú és felbontású videó anyagok átkódolás nélküli, közvetlen, együttes kezelését. Az Apple új, teljes felbontású ProRes 422 videó kódolási rendszere teljes értékű, 10-bites, 4:2:2 utómunkát tesz lehetővé, döbbenetes HD minőségben, a hagyományos felbontású filmekre jellemző állományméretek mellett; így akár SAN rendszereken is használható, vagy egy MacBook Pro számítógépről akár távoli helyszínekről is. Más cégek mellett a Panasonic, a Sony és a RED is támogatja a ProRes 422 formátumot, kameráik következő generációiban. A Final Cut Pro 6 tartalmaz egy SmoothCam nevő eszközt is, melynek segítségével a kameramozgás egyenetlenségei képelemző algoritmusok útján utólag is javíthatók. A Motion szoftverrel való integráció lehetővé teszi Motion sablonok és szövegmezők közvetlen alkalmazását a Final Cut Pro 6 programon belül is.
A most bemutatkozó Color szoftver logikus rendbe szerkesztett eszközöket kínál a videoanyagok színkezelésére, színhűségének biztosítására több formátumon és vetítési technológián keresztül, valamint a digitális utómunka számtalan egyéb munkafázisához. Az elsődleges eszközök között szerepel például a gamma-görbe, az RGB-értékek, a luminencia finomhangolása teljes jelenetekre vagy akár egész projektekre az innovatív beállító eszközök használatával; míg a másodlagos eszközök mindezt izolált képelemek vagy színtartományok esetén is lehetővé teszik. A professzionális szkópok a színtelítettség és luminencia intuitív szabályozását biztosítják hullámformák, hisztogramok vagy akár 3D megjelenítési formák segítségével is. A Color több mint 20 előre definiált tipikus színvilág-mintát tartalmaz, melyek egyéni igényekre is szabhatók; valamint teljes körű 32-bites, 4:4:4 munkafolyamat-kezelést is biztosít a Final Cut Pro 6 szoftverrel integrálódva.
A Motion 3, az Apple animációs szoftverének legújabb változata is megtalálható az új Final Cut Studio 2 programcsomagban; mely most új, 3D eszközökkel egészült ki, térbe kiterjesztve a mozgás lehetőségét. Az új kamera viselkedésmódok és mozgások új térbeli látványelemek létrehozását teszik lehetővé, mindezt az Apple hagyományos „húzd-és-dobd" egyszerűségével. Az új vektoros szerkesztő eszközök lehetővé teszik a szerkesztők számára tetszőleges színek és képelemek ecsetként való használatát. Az egyszerű, de meglepően pontos nyomkövető eszközök bármely animált komponens mozgását másik képelemhez képesek igazítani. Az új időzítő eszközök segítségével könnyedén áthelyezhetők a mozgások új kulcskockák beillesztése nélkül, az audioeszközök pedig lehetővé teszik az animált képelemek mozgásának szinkronizálását a zenei háttér ritmusához, hangulatához. A Motion 3 egyebek között több mint 1500 szabadon felhasználható, professzionális minőségű, új sablont és animációs mintát is tartalmaz.
Szintén része a Final Cut Studio 2 programcsomagnak az Apple hangszerkesztő szoftverének legújabb változata, a Soundtrack Pro 2 is, mely új többsávos szerkesztési és felvételi szolgáltatásokat biztosít az audió utómunkát segítő, letisztult, egyszerű felhasználói felületen keresztül. Az új eszközök egyebek között a hang és kép elemek tökéletes illesztését is segítik intuitív eszközeikkel. A felvételek legjobb sávjainak gyors keverését és illesztését szintén új eszközök segítik; a program pedig teljes körűen támogatja a hagyományos sztereó és az 5.1 hangcsatornák kezelését, akár egyetlen projekten belül is. A szerkesztők eközben akár több mint 5000 szabadon felhasználható, professzionális minőségű, új hangminta és hatás közül választhatnak a hangulat aláfestéséhez.
A Compressor 3, az Apple kódoló és tömörítő szoftverének legújabb változata új felhasználói felületet kapott, és még szorosabban integrálva lett a Final Cut Studio elemei által megvalósítható munkafolyamatba. A Compressor 3 az ipari szabványként elfogadott MPEG-2 és H.264 formátumokat is támogatja, valamint az Apple szoftverek hagyományos egyszerűségét biztosítja az anyagok gyors és optimális tömörítésére, publikálására a weben, iPod vagy Apple TV formátumokban, DVD-n vagy akár mobiltelefonok képernyőjén is. Az előfeldolgozás során beillesztett dinamikus szűrők már kezelik az időkódok átfedését is, a kép és hang áttűnését, valamint a Motion programmal létrehozott animált vízjeleket is.
Az Apple az új Final Cut Studio 2 programcsomag mellett bemutatta a Final Cut Server szoftvert is, mely tökéletesen integrált médiakezelési és katalogizálási szolgáltatásokat kínál az utómunkát végző professzionális munkacsoportok számára.
„A Final Cut Studio 2-t a már több mint 800 000 Final Cut felhasználó igényeit szem előtt tartva fejlesztettük ki, hogy a természetes munkafolyamataiknak leginkább megfelelő módon szerkeszthessék digitális anyagaikat” - mondta Rob Schoeben, az Apple alkalmazói szoftverek marketingjéért felelős alelnöke. „A Final Cut Studio 2 a piacon fellelhető legkorszerűbb produkciós szoftver.”