Bizonyosan kellene az Apple-nek a táblapiac alsóbb szegmense is, de mivel fog ott feltűnni. Sokan arra tippelnek, hogy az iPad 2 áresésével oldja meg a gyártó a kérdést.
A DigiTimes, az Apple-pletykák legfőbb szállítója úgy véli, hogy 300 dollárért fogják vesztegetni az iPad 2-t, miután megjelent az iPad következő generációja, nagy felbontású képernyővel. Ezúttal a pletykák forrása nem az értékesítői lánc egy gyenge pontja, hanem a „Digi Times Research", vagyis színtiszta spekuláció. Ettől azonban még érdemes elgondolkodni azon, lehetséges-e egy ilyen lépés és milyen következményekkel járna?
Akármit is mondjanak ugyanis az Apple-becsmérlők, hiába kaphatunk ugyanannyiért jobb specifikációkkal rendlekező Android alapú táblákat, az Apple egy vékony, gyors, egyszerűen használható készülékkel és a sok ezer alkalmazással aratta le a piacot. A hasonló árú androidos gépek eladása elmarad az almás etalontól, csak az olyan olcsóságok tarolnak a maguk területén, mint az Amazon Kindle Fire.
Ezért is gondolhatja a Digi Times, hogy az Apple nem hagyhatja mások prédájául az alsó polcot sem. Egy kétszáz dolláros árengedménnyel árusított régebbi modell persze iszonyatosan nehéz helyzetbe hozná a konkurenciát, kérdés, hogy megéri-e az Apple számára a puszta piaci részesedés hajszolása - merthogy ilyen ár mellett sok haszont már nem könyvelhet el. Részünkről nem tartjuk valószínűnek, merthogy eddig sem volt jellemző az Apple-re az olcsóság, ezután sem várnánk.
Olcsó vonalon a másik alternatíva egyfajta olcsóbb komponensekből gyártott iPad, valamiféle iPad Lite. Vannak olyanok, akik ezt tartják valószínűnek, ám az alsó árkategóriás politika szintén nem jellemző, hiszen nehéz lenne garantálni a márkátólé elvárt minőséget. Egyedül egy kis márka-leányvállalat indítása segíthet az Apple-n, de erről még találgatások sem igen jelentek meg, a miénk lehet az első :)