Az Apple legfrissebb pénzügyi adataiból kiderült, hogy az idei második naptári negyedévben (ami a cég harmadik pénzügyi negyedéve 2014-ben) a vállalat 37,4 milliárd dolláros árbevételnek és 7,7 milliárdos nyereségnek örülhetett, ami magasabb, mint az egy évvel korábbi 35,3 és 6,9 milliárdos értékek. Tim Cook további érdekes adatokat is megosztott a publikummal.
Ezek közé tartozik például, hogy a kicsit több mint 4 éve piacon lévő iPad táblagépekből mostanra 225 millió darabot értékesítettek. Bár a legutóbbi negyedév 13,3 milliós iPad-eladásai alatta maradtak a tavaly ilyenkor számolt 14,6 milliónak, panaszra nincs oka az Apple-nek, főleg, mivel a felmérések szerint 98 és 100 százalékban elégedettek a készülékükkel az iPad Air és az iPad mini tabletek tulajdonosai. A potencionális tabletvásárlók 63 százaléka állítólag jelenleg is iPadben gondolkozik.
Az Apple azt is elárulta, hogy minden egyes eladott Mac gépre 2,5 eladott iPad jut. Az almás tábla ezzel az amerikai oktatási szektor 85 százalékát mondhatja a magáénak, illetve Kínában és a Közel-Keleten 50 és 60 százalékos keresletnövekedést regisztráltak ezekkel kapcsolatban.
Tim Cook azoknak is válaszolt, akik a csökkenő iPad-eladásokat kritizálták: szerinte a tabletpiac még gyerekcipőben jár, a közeljövőben pedig komoly újításokkal akarja mindezt bebizonyítani az Apple. Valószínűleg itt nem csak a Touch ID-ra gondolt a cupertinói cég ügyvezetője: elképzelhető, hogy a sokat pletykált 12,9 hüvelykes iPad Pro táblára utalt.