A vállalat elnök-vezérigazgatója szerint cége öt éven belül a legnagyobb PC-gyártó lehet.
"Célunk hogy a Lenovo egy világszerte ismert márka legyen" - mondta Steve Ward, a Lenovo elnök-vezérigazgatója a Reutersnek. "Öt éven belül jó eséllyel a vezető PC-márkává válhatunk." Ward szerint ennek a célnak az elérése csak azon múlik, a vállalat által kínált gépek gazdagodnak-e új funkciókkal és megfelelő ütemben csökken-e az áruk. A Lenovo bevételének 1,5 százalékát költi kutatás-fejlesztése, ez kétszerese az iparági átlagnak. A cég a közeljövőben két új kutatás-fejlesztési központot kíván nyitni, az egyiket az Egyesült Államokban, a másikat Pekingben.
Az IBM PC-gyártó részlege évekig veszteséges volt, azonban a Lenovo égisze alatt végre nyereségesen kezdett működni. Ward szerint azonban van hová továbbfejlődni, a bevétel és a költségek aránya még mindig túl magas. A Lenovo elsősorban a fejlődő piacokban látja a növekedési lehetőséget. Az IBM piaci részesedése az Egyesült Államokban a Lenovo-ügyletet megelőző bizonytalanság miatt némiképp csökkent, azonban Ward szerint ez a tendencia végre megfordulni látszik. A Lenovo a második negyedévben a globális PC-piac 7,2 százalékát szerezte meg - adta hírül a Gartner piackutató cég.
A Lenovo már régóta vezeti a kínai piacot, a vállalat a második negyedévben háromszor annyi PC-t adott el, mint legközelebbi riválisa. A világpiacon azonban a cég eddig nem volt jelen, az IBM részlegének beolvasztásával azonban egyből a harmadik legnagyobb PC-gyártóvá vált a Dell és a HP mögött. A megállapodás értelmében a Lenovo öt évig használhatja az IBM és a "Think" márkaneveket.