Tegnap délután a legnagyobb egyesült államokbeli filmkiadókat és mozihálózatokat tömörítő Digital Cinema Distribution Coalition közölte, hogy a tervek szerint valamikor az idei év végétől az AMC, Regal Entertainment, továbbá Cinemark egységeibe már műholdon fognak megérkezni a filmek, előzetesek, reklámok.
Sejthető módon a kezdeményezés célja a profitmaximalizálás, a digitális disztribúciós hálózattal jelentős mértékben csökken a filmek terjesztési költsége, így a mozik csökkenő látogatói száma ellenére a felek meg tudják majd tartani a korábbi bevételeket. A szervezet kiadói blokkját a Lionsgate, a Universal Pictures, a Walt Disney, és a Warner Bros négyese alkotja.
Természetesen jó kérdés, hogy a rendszer mennyire lesz megbízható, hiszen az új terjesztési módszer esetén az időjárási körülmények időnként problémát okozhatnak; a műholdas tévével rendelkezők valószínűleg tapasztalati úton jól tudják, hogy a viharok alaposan ki tudnak babrálni a vétellel.