Az itthon leginkább csak kütyünek aposztrofált zsebmoziknak kellene fellendíteni a filmipart, mint ahogy az online zeneáruházak az iPoddal és hasonló zenelejátszókkal karöltve a zeneipar vélt vagy valós válságát fordítják most sikertörténetté. Nos úgy látszik, az iPod sztori a filmek esetében nem fog megismétlődni.
Azt, hogy egy bizonyos életkor után az emberek már nem akarnak (fél)tenyérnyi képernyőn filmet nézni, nem újdonság; a dioptriák számával arányosan csökken az erre való indíttatás. A PMP-ken és a még kisebb képernyőjű mobiltelefonokon való mozizás ezek után egész biztosan a fiatalabb nemzedék szórakozása, mi sem bizonyítja mindezt jobban, mint az, hogy leginkább ők veszik meg ezeket a trendi kis kütyüket.
Veszik, de nem nézik! A Los Angeles Times és a Bloomberg készített egy közös felmérést a PMP-k célközönsége, a tízen- és huszonéves nemzedék közében, hogy megtudják, ők mennyire használják gépüket mozizásra. Az eredmény megdöbbentő: mindössze 14%-uk hajlandó filmet nézni mobiltelefonon 18 év alatt, a nagyobb képernyős PMP-k, például a Video iPod tulajdonosainál sem nagyobb 20%-nál az arány. A 18-20 éves, azaz munkakezdő nemzedéknél sem javul látványosan az arány, igaz váratlan módon a nők valamivel többet hajlandók filmet nézni ekkora képernyőkön.
Felvetődik hát a kérdés, kinek készülnek akkor a PMP-k? Egy biztos, nem azoknak, akik a netről fognak mozifilmeket vásárolni. A PMP igazi poén lehet egy buliban, ahol nyári képeinket szeretnénk megmutatni, esetleg pár családi videó is elfér rajtuk, de leginkább fájltárolásra és zenehallgatásra használja őket mindenki. Ha hihetünk a statisztikáknak, akkor a brazil szappanoperák forgalmazói előtt viszont szép távlatok nyílnak...