Amikor David Fincher rendező és Kevin Spacey színész-producer idén januárban bemutatták a House of Cards (Kártyavár) című, sajátmárkás Netflix-sorozatot, azonnal tele lett velük a világsajtó. Nem csak azért, mert az online csatorna olyan, nagy költségvetésből készült saját sorozattal rukkolt elő, amelyben Hollywood és az amerikai televíziós ipar legnagyobb sztárjai szerepeltek – hanem azért is, mert eddig példátlan módon, egyszerre tették fel a webre a széria első évadának összes epizódját.
A Telegraph beszámolója szerint Spacey az Edinburghi Nemzetközi Televíziós Fesztiválon nyilatkozva kijelentette, a Netflix stratégiája a „jövő útját” reprezentálja; jobban tennék, ha ők is mihamarabb átállnának erre az újfajta értékesítési – a nézők számára rendkívül előnyös megoldást jelentő – modellre.
A House of Cards-zal „megmutattuk, hogy megtanultuk a leckét, amit a zeneipar nem. Add meg az embereknek, amit akarnak, amikor akarják, abban a formában, amilyenben akarják és mindezt tisztességes áron – így sokkal valószínűbb, hogy fizetnek majd érte, ahelyett, hogy ellopnák.”
Spacey szerint a közönség egyre kevésbé különbözteti meg egymástól a filmeket, a televíziós sorozatokat és a többi programot. „Az eszköz és a játékidő irreleváns” – hangsúlyozta a színész, hozzátéve: egy film nem lesz kevésbé film attól, hogy otthon és nem egy moziban nézik meg az emberek. „Ez csak tartalom – jelentette ki. - Minden a történetről szól.”