Véres tárgyalótermi háború van kibontakozóban a Beastie Boys és a GoldieBlox nevű játékgyártó között. A vállalat egyik hirdetésében a brooklyni hiphop-zenekar Girls című számának paródiájával népszerűsítette a termékeit. Ez nem tetszett a srácoknak, ezért be-, pontosabban visszaperelték a céget.
Az ügy részleteit a GigaOm által nyilvánosságra hozott bírósági dokumentumokból ismerhetjük. A GoldieBlox újra felvette az Beastie Boys „szarkasztikus himnuszát”; helyenként a szöveget is átírták. Annak ellenére, hogy a feldolgozásban nem említik a cég termékeit, egyértelmű, hogy reklámról van szó – ráadásul olyan reklámról, amely rövid idő alatt igen nagy népszerűségre tett szert a YouTube-on. Ennek ellenére a készítők nem kértek engedélyt a bandától a szerzői védelem alá eső anyag felhasználására.
A zenekar egy reklámügynökségtől szerzett tudomást a „paródiáról”; az ügynökség egy versenyre szerette volna benevezni a videót, amelynek fődíja egy harminc másodperces szpot volt, amelyet a Superbowl ideje alatt vetítettek az amerikai televíziós csatornák.
Miután a Beastie Boys képviselői megkeresték őket, a GoldieBlox bírósághoz fordult: szerették volna, ha a t. testület ítéletben mondja ki, hogy törvényesen, a fair use (az amerikai szerzői jogi törvény egyik szakasza, amely bizonyos esetekben lehetővé teszi a jogvédett anyagok engedély nélküli felhasználását, a szerk.) feltételeinek megfelelően jártak el.
A Beastie Boys tagjai heves hangvételű nyílt levélben kérték ki maguknak a GoldieBlox eljárását –mire a játékgyártó sietve elnézést kért, és levette a YouTube-ról a videót. Ennek ellenére továbbra is azt hangoztatták, hogy ártatlan „paródiáról” van szó, amely a fair use védettsége alá esik.
A zenekar tagjai másként látták: véleményük szerint a cég több olyan, ismert számok – köztük a Queen We Are the Champions-jének – feldolgozásait tartalmazó videót is bemutatott a kampányai során, amelyek szerzői jogot sértenek. Ezért is fordultak bírósághoz. Mint keresetükben írták, „ahelyett, hogy egy eredeti hirdetési kampánnyal próbálták volna inspirálni vásárlóikat arra, hogy alkossanak, és újító ötletekkel álljanak elő, a GoldieBlox olyan hirdetési kampányt indított, amely elnézi és bátorítja a lopást.”
A tagok szeretnék elérni, hogy a bíróság kötelezze a gyártót a perköltségek, a szerzői jog megsértése miatt kieső nyereség, valamint a cégnek a reklámok nyomán keletkező bevétele megfizetésére, és szigorúan tiltsa meg a feldolgozás további felhasználását.