Három évvel ezelőtt, a japán művész-designer, Yugo Nakamura egy olyan koncepciót mutatott be, mely elhozza a digitális művészetet otthonainkba. A Framed egy PC-vel felszerelt egyszerű kijelző volt, mely egy okostelefonnal összekapcsolva bármilyen internetes tartalmat meg tudott jeleníteni.
Két héttel ezelőtt az amerikai Electric Objects bemutatta EO1 digitális képkeretét a Kickstarter-en, mely nagyon hasonló a Framed-hez. Annak ellenére, hogy 2012-ben kereskedelembe hozták a Framed-et, Nakamura kerete sosem volt igazán széles körben elérhető. Most Nakamura és üzlettársa William Lai FRM cégükkel elindítják fogyasztó-központú keretük gyártását, szintén egy Kickstarter projekt keretében. Elég nagy a piac két keretnek?
Ránézésre a „Framed 2.0” és az EO1 nagyon hasonlóak. Mindkettő nagy felbontású lejátszót ajánl, melyben egy apró komputer rejtőzik. Mindkét keret képes álló és mozgó képeket is megjeleníteni, és irányíthatóak okostelefonról. Mégsem teljesen egyformák. Míg az Electronic Objects készüléke inkább hasonlít a Framed eredeti verziójához, Nakamuráék készültek néhány új extrával. A Framed 2.0 felületét mozdulatokkal és hanggal is lehet vezérelni. Ez további lehetőségeket biztosít a művészeknek, hogy még interaktívabbá tegyék munkáikat, valamint hangszórói is vannak. Az FMR ráadásul két méretben is kínálja keretét, a Kickstarter-en pedig kedvezményesen lehet hozzájutni a termékhez.
Az igazi különbség a Framed 2.0 és az EO1 között nem is a készülékekben rejlik, hanem abban, hogy a két gyártó mit akar elérni saját termékükön keresztül. Az FMR nem csupán egy digitális keretet készített, hanem a Frame Store egy új árusító terep is a digitális művészet számára. „Szerintem igenis eltérő a két koncepció” – mondta el Lai. „A mi célunk, hogy együtt emeljük fel ezt a művészeti közeget, és lehetőséget biztosítsunk mindenkinek, aki szeretne ebben részt venni.”