A múlt héten a Christie's több, elképesztően felkapott kortárs képzőművész – köztük Richard Prince, Jeff Koons és Dan Colen – munkáit kínálta eladásra New Yorkban. Az „If I Live I'll See You Tuesday” címmel megrendezett árverést Loic Gouzer művészeti szakértő rendezte.
Gouzer igazi sztárnak számít művészeti körökben, többek között Leonardo DiCaprióval és January Jones-szal is jóban van. Az aukciót egy, az interneten megosztott vírusvideóval harangozták be, amelyben egy profi gördeszkás gurul végig a 250 éves aukciósház dohos raktárain.
A kalapács alá kerülő darabok között Wade Guyton egyik festménye is szerepelt. A művész pár nappal az árverés előtt alaposan „megviccelte” a szervezőket. Az Instagramra feltöltött fotói tanúsága szerint több reprodukciót is készített a képről, amelyet így az általános tapasztalatok szerint csak jóval olcsóbban lehetett volna értékesíteni, mint egy egyedi alkotást. Guyton a jelek szerint tudatosan akarta leszorítani a festmény árát: legalábbis erről tanúskodik, hogy a #deflationarypolicy (deflációs politika) hashtaget biggyesztette a fényképek mellé.
A taktika nem jött be, a kép végül 3,5 millió dolláros rekordáron kelt el. Nem sokkal ezután Gouzer is feltöltött néhány, egy tízdarabos printsorozatról készült fotót az Instagramra: a „Thank U” feliratú képek nagyon hasonlítanak Guyton festményére, az eladásukból befolyó bevételt jótékonysági célra szánják.
A Christie's képviselője szerint nem a Guyton és Gouzer közös akciójáról van szó. A festő nem vett részt a nyomatok elkészítésében, ez a szakértő blikkfangos magánfricskája volt.
Az Instagramot egyébként egyre több neves művész használja közvetítő médiumként. köztük olyan világsztárok is, mint Richard Prince.