A kiírás célja a munkahely keresés támogatása és olyan új munkavégzési formák kidolgozása, amelyek újszerűen és kreatívan alkalmazzák a web2, a közösségi média, és a mobilhálózatok ma már mindenki számára rendelkezésre álló lehetőségeit.
Külföldön naponta látnak napvilágot az online közösség összefogására épülő új webes, Facebook vagy más közösségi hálózatok által könnyen népszerűsíthető szolgáltatások, amelyek a tradicionális hivatali munkarendnél jóval szabadabb életformát tesznek lehetővé. A közös projekt partnere a Creative Selector.hu, egy innovációs közösségi műhely, amely azért jött létre, hogy az online közösségek tudását, valamint véleményformáló erejét hasznosítva egyedi és népszerű szolgáltatásokat és új termékeket indítson útjára.
A most indult versenyben a kiírók olyan ötleteket várnak, amelyek a munkahelyteremtés dinamikusabbá és hatékonyabbá tételét, valamint az atipikus munkavégzés hazai elterjedését új online közösségi szolgáltatások bevezetésével segítik. A nyílt versenyben résztvevő 10 legtöbb szavazatot kapó ötlet közül neves Mentori Kör választja ki azt a legéletrevalóbb hármat, melyek a számtalan egyéb tárgyi nyeremény mellett 1 200 000 forintos összdíjazásban is részesülnek, hogy ötletüket megvalósíthassák.
„A pályázattal egyrészt a munkahelyet, pénzkereseti lehetőséget keresők által igénybe vehető online szolgáltatások körét kívánjuk szélesíteni, másrészt azoknak – akár a magasan képzett szakembereknek is - alternatívát kívánunk kínálni, akik a pénzügyi válság következtében elvesztették munkájukat, és valamely atipikus foglalkoztatási forma keretében (pl.: távmunka, vagy határozott idejű foglalkoztatottság stb.) kívánnak elhelyezkedni. Ezen munkavégzési formákhoz ma már számtalan online és mobilkommunikációs megoldás és technikai eszköz létezik” - mondta Vég Ottó, a versenyt támogató Adecco Magyarország ügyvezető igazgatója.
A Creative Selector weboldalán megjelenő projekttervek nem csupán a díjazás, hanem a népszerűsítés által is sikerre vezethetnek. Egy tervezett vállalkozás apropóján is érdemes az elképzeléseket feltölteni, mivel a website többezres látogatottsága lehetővé teszi a fejlesztésben részt vevők, vagy leendő fogyasztói partnerek egymásra találását. A cég korábbi pályázatához hasonlóan a nyertes projektek azokból az ötletekből kerülnek kiválasztásra, amelyek a leginkább képesek aktív támogatói közösséget vonzani.
A pályázatokat a www.creativeselector.hu oldalon keresztül lehet feltölteni, ahol a koncepció véglegesítésére és népszerűsítésére május végéig van idő. A versenyt médiatámogatóként a PC World és a Gamestar is segíti.