Szombaton kitett magáért a Chrome és Safari böngészőkhöz reklámblokkolót készítő AdBlock (nem az AdBlock Plus) csapata, ugyanis közösségi finanszírozás keretében legalább 25 ezer dollárt szeretnének összegyűjteni egy reklámkampányhoz.
A céljuk talán sejthető módon a saját termékük hirdetése, ugyanis az adakozós lapjuk alapján 10 internetezőből 7 nincsen tisztában azzal, hogy megoldható a kedvenc weboldalain megjelenített reklámok eltüntetése. Az AdBlock szerint a tartalomkészítőknek alternatív módon kellene megoldaniuk a finanszírozásukat, és noha szokás szerint egyetlen életképesnek tűnő lehetőséggel sem voltak képesek előállni, ám magától értetődőnek tartják az igazukat.
A tervek szerint 25 ezer dollár összegyűlése esetén hagyományos internetes kampányba fognak az AdBlock népszerűsítése érdekében, 50 ezernél kibérelnek a Times Square-en egy hirdetőtáblát, 150 ezernél már a New York Times-ba is rakatnak egész oldalas hirdetést, míg 4,2 millió dollárnál a jövő évi Super Bowl alatt adatnának le televíziós reklámot.