Körülbelül egy héttel ezelőtt a kisebb fejlesztéseket tipikusan online bejelentő Facebook meglepő módon sajtótájékoztatót hívott össze közösségi portál hamarosan bevezetésre kerülő újdonságainak demonstrálására. Az eseményen szerencsére nem volt időpazarlás részt venni, ugyanis a megjelentek elsőként kaphattak betekintést Zuckerberg egyszer talán majd reklámoktól is mentesíthető weboldalának 2007 óta történt legjelentősebb ráncfelvarrásába.
Az új Facebook alaposan átrendezi a jelenleg valószínűleg szinte minden Olvasónk által ismert kezelőfelületet, kezdésként a baloldalon található menüpontok az online ismerősök listájával - pontosabban a komplett csevegővel – együtt beköltöztek egy minimalizálható, baloldali sávra.

A megújult felület legfontosabb változásai továbbra is a középen lévő hírfolyamot érintik, ugyanis a jelenleg meglehetősen kaotikus megoldás a tartalom típusa alapján szűrhetővé vált. Alapértelmezett nézet mellett a mostanival azonos módon ömlesztve találhatóak meg benne az információk, ám a mellette jobbra található vezérlősávon immáron tematika szerint csoportosíthatóvá váltak a tartalmak, tehát például csak a feltöltött képek, vagy a követett személyek/cégek frissítéseinek mutatását is lehet kérni.
A hírfal a korábbinál jelentősen szellősebb lett: több a tartalmakat elválasztó üres terület, a megjelenített képek (és hirdetések) nagyobb méretűek lettek, fotók megosztása esetén pedig a hozzáfűzött komment magán fotón jelenik meg. A jobboldali hasábban a hírcsatornák alatt megmaradtak az eseményekkel kapcsolatos értesítések (például születésnap), alattuk pedig javaslatokat és reklámokat jelenít meg a Facebook.
Mark Zuckerberg a megújult hírfal bemutatásakor elöljáróban csupán annyit árult el, hogy az átalakítások célja a magazinos jellegű élmény nyújtása, a Facebookot tulajdonképpen egy személyre szabott újságnak képzeli el, bár a tartalomgyűjtő valószínűleg helytállóbb megfogalmazás lett volna.

Az új portál érdekessége, hogy a Facebook rengeteg mobilos prezentációval kapcsolatos tapasztalatot épített bele, amelynek köszönhetően a közösségi portál különböző eszközökön való megjelenése és kezelése az új dizájnnal nagyrészt uniformizálódni fog, véget vetve a jelenlegi „több variáció egy témára” jellegű megvalósításnak.

Minden érdekes és szép újítása ellenére nem mehetünk el szó nélkül amellett, hogy a Facebook grafikusai meglepően sok mindent csentek el a Google Plus szolgáltatás megjelenéséből, tulajdonképpen még a tematikus hírfolyamok szerepe is hasonlít a keresőcég köreiére, bár Zuckerbergék továbbra is kevesebb nyilvánvaló lehetőséget adnak a saját tartalmak megosztásának szabályozására. Erre egyébként már régóta lehetőség van, csak nem lett előtérbe tolva.

A Facebook új megjelenésének aktiválása elméletileg már a tegnapi sajtótájékoztató után elindult, ám a tájékoztatás szerint hosszabb ideig is eltarthat, mire minden felhasználó megkapja a frissített dizájnt.