Van egy olyan japán animációs film, hogy Nausicaä of the Valley of the Wind melynek főszereplője egy posztapokaliptikus világban vereti egy motoros vitorlázóval melynek neve Möwe, most azonban a Gizmag írása szerint a valóságban is repül. Amikor a film 1984-ben elindult világhódító útjára, akkor még valóban egy futurisztikus repülő szerkezetnek tűnt, de mostanra valóság vált belőle, ami azért is durva dolog, mivel a rajzfilmes repülőgépek a legtöbb esetben a büdös életben nem tudnának repülni.Kazuhiko Hachiya azonban az elmúlt évtizedet azzal töltötte, hogy egyfolytában bütykölt valamit a légi bringán, melynek géperejű meghajtása is működik, nem mellesleg pedig fent maradhat a levegőben és nem hullik alá, mint egy száraz füge.
Hachiya egyébként is gyakorlott ember a találmányokban, korábban ugyanis már megalkotott egy sugárhajtású deszkát, aminek sajnos a prototípusa porrá égett. Amikor azonban nem extrém szerkezetein mókuskodik, olyankor egy játék-gyártó és szoftverfejlesztő céget irányít, melynek célcsoportja a gyerekekre korlátozódik, így tehát érthető, hogy a rajzfilmes repcsit is meg akarta valósítani. Az OpenSky projekt néven futó munkában ez már a harmadik prototípus és eddig 335.000 dollár folyt bele a fejlesztésekbe, de már az előző, vagyis az M-02 is képes volt a repülésre, mivel feladata az volt, hogy a végleges arányokkal lehessen rajta vizsgálatokat végezni.
A fesztáv 9,6 méter, amihez képest a törzs elenyésző a maga 2,1 méteres hosszával, de ez a méret nem tartalmazza a csúszókat. A sárkányszerkezet műanyagszálas anyagokból, valamint fából készült, és maga az egész szerkezet is lenyűgözően könnyű, mivel mindössze 66 kilogramm. El sem merjük képzelni, hogy egy jó termik milyen frankón emel egy ilyen szerkezetet, bár arra sem vagyunk kíváncsiak, hogy egy tízes, vagy tizenkettes szélben mire képes. A pilóta középen kapott helyet, méghozzá hason fekvő pozícióban, ami egy idő után bizonyára kényelmetlen lehet, szóval nem valószínű, hogy bárki is ezzel szeretné megrepülni a koszorútávját.
Az egyedi építésű hajtómű számára 10 liter üzemanyag áll rendelkezésre a levegőbejutáshoz, ami megközelítőleg 15 perc motoridőt tesz lehetővé. Annak érdekében, hogy a repülő hasonlítson az animében láthatóhoz, a tervezők célja az volt, hogy maximum 120 km/h sebességre legyen képes, míg utazósebessége 50 és 90 km/h között van. Az élesben történő kipróbálásra valamikor az év vége felé történhet meg, de arra senki ne számítson, hogy sorozatgyártásba kerül, ugyanis Hachiya nagyon nem szeretné, hogy bárki megsérüljön, vagy ne adj isten meghaljon azért, mert egy ilyennel zuhan le.
Ugyanakkor csak az érdekesség kedvéért bennünket is érdekelne, hogy milyen siklószámmal rendelkezik a masina, amiről továbbra is tartjuk, hogy nem túl szép szerkezet, de értjük, hogy mindezt az "eredetinek" köszönheti. Ami biztos, hogy nagyon szurkolunk a projektnek, mert minden olyan eszköz megérdemli az "életet", mely képes a földhözragadt embert a levegőbe emelni és onnan biztonsággal le is hozni. Illetve egyébként is csipázzuk a vitorlázórepülést.