A Foursquare példája már rámutatott, hogy egy kis játékossággal miként lehet felhasználók millióit adatok megosztására rávenni. A különböző achivementek megszerzése, és a barátok közötti verseny arra serkenti ugyanis az okostelefon tulajdonosok egy részét, hogy majd minden helyre becheckoljanak. A gamification alapú alkalmazásfejlesztést azóta többen is átvették, és a modern alkalmazásokba egyre több esetben csempésznek bele egy kis játékosságot. Akár üzleti alkalmazásoknál is.
A gamification.org meghatározása szerint például a kifejezés a játékmechanikák és a játékos vagy játéktervezői gondolkodásmód (game-thinking) integrálását jelenti nemjátékos környezetekbe az elkötelezettség, a lojalitás és a szórakoztatás növelésére. Kérdés már csak az, hogy vajon a munka és a játékosság összeegyeztethető-e. A Gamestar cikkéből többek között ez is kiderül.