Hirdetés

Jön a Web 3.0!



|

Ha Önök használnak közösségi webhelyet vagy a YouTube szolgáltatását, akkor részei a Web 2.0-nak. Ha szeretnének értelmesebb és jövedelmezőbb időtöltést, akkor a Web 3.0 lesz inkább a testhez álló...

Hirdetés

Hogy pontosan mi is lesz a Web 3.0, arról kicsit alább, merthogy előbb az a kérdés legtöbbünknek, hogy mit is jelent a kurrens, kettes változat? A Web 2.0 kifejezés nem egy hivatalos szabvány szerinti elnevezés, így definícióját sem védi semmiféle központi hatalom. Az új főverziószám rendszerint technológiai és korszakváltásra is utal. Egy minden eddiginél Windows alkalmazás-szerűbb kezelőfelületet (pl. Ajax), dinamikus működést (hoppá, akkor az IWIW nem is webkettes?), célszerű megjelenést, egymással kommunikáló website-okat és úszóbigyó (gadget vagy widget) alkalmazásokat és sok minden mást is takar általában, de ez csak lehetővé teszi a lényeget, a lényeg pedig végre az ember és a közösség.

 


Ember, gyarlóság a neved?

 

Az ember, aki a webkettőben tartalmat hivatott adni, ad is, de milyet? Ahogy napjaink virágzó közösségi oldalaira nézünk, rengeteg és sokféle emberrel találkozunk, akik lelkesen építik, rombolják vagy épp újrafelfedezik kapcsolataikat. Csetelnek, üzeneteket küldenek, hirdetnek, valóban generálnak egyfajta tartalmat, még ha ez legtöbbször a legkönnyedebb fajtából való is. Mindeközben - és a szolgáltató szempontjából legfőképpen - forgalmat generálnak, hirdetéseket néznek, azaz közreműködésük révén bevételt realizálhat az oldal. Ez nagyon jó, azonban igazán új és falrengető dolog nem jön létre, csupán a hirdetési piacot a tévéből átraktuk az internetre, interaktívabb, élőbb formába.


Bayer József András, a Qualysoft Zrt. portálüzetágának menedzsere jól illusztrálja annak lényegét, hogy ki találta fel és kinek hoz hasznot a webkettő:."...a webkettõt Tom Sawyer találta fel. Utált kerítést festeni, ezért az elsõ arra járó barátját be is palizta kerítést mázolni, sõt rövidesen egész közösség bontakoztatta ki nála az alkotói vénáját. Volt benne ugye önkéntesség, kifejezõdött a közösséghez való tartozás igénye, a userek együttmûködési készsége (collaboration), sõt a végén még kreatív business modell is volt, hiszen a festési jogokat jól el lehetett adni."

 

 

tomsawyersepia.jpg

 


Kihozni a legjobbat, a legtöbbet

 


Nem mindenki ilyen menedzser alkat, meg hát van aki egyszerűen - vagyunk így páran valamilyen génhiba folytán - szeret dolgozni. Ha már pszichiáter segítségével sem tudjuk e kényszerünket leküzdeni, vagy netán pénzre lenne szükségünk, hát dolgozzunk jobban és „webben". Vannak, akik várják azt a webhármas korszakot - komoly viták folynak az interneten például itt, hogy mi is lesz az -, melyben a közösségépítés és a könnyed információcsere előnyeit tudásteremtésre, munkára, érték előállítására fogjuk felhasználni. Már akik erre elhivatottságot érzünk, területünkön némi hozzáértéssel bírunk és még erőnkből-időnkből is „fussa". A Web 3.0 tehát valószínűleg az interneten dolgozó emberek hálózata, közössége lesz.


social-networks.jpg
Mégsem csak kiváltságosoknak szól majd az új módi, hanem mindenkinek, hiszen követi az információs ipar munkamódszereinek változását. Sok vállalat rendel már „webkettes" honlapot, melynek közösségépítő, információ áramoltató és rendszerező lehetőségeit - Uram bocsá' - a munkában kívánja kamatoztatni. Az információs korból lassan talán átlépünk a kapcsolatok korába (connected age). A klasszikus tudás alapú munka mellett mind nagyobb teret nyer a web alapú munka, pontosabban az összekapcsolódva végzett munka. Előbbinek igen sikeres képviselője például a Microsoft, ahol lényeges a szervezet, a pénz, a szellemi termékeket védő szabadalmak, az előre felállított munkafolyamatok. A web alapú munkában nem a formalitás, a nagyvállalat fontos, mivel nincs szükség óriási mennyiségű pénzre. A dolgozók maguk végzik a munkát vagy szükség szerint csoportosulnak nagyobb feladatokhoz. A Google cég maga is egy óriás, mégis jó iránymutató példa az új nyitott szellemű megközelítésre, az emberek munkáját, összefogását segítő projektekhez adja a szellemi javakat és a hardvert, learatja az emberek figyelmét és ezzel együtt a reklámbevételt. Meglehet, hogy hasonló szellemiségű nyitott vállalkozásokra lenne szükség a mezőgazdaságban és az iparban is?


Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.pcwplus.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.