A Yahoo által pár hónapja felvásárolt Tumblr jelenleg a világ egyik legnépszerűbb mikroblogoló platformja, a sikerének kulcsát feltehetően az adja, hogy a hagyományos blogoláshoz képest kevés erőfeszítést igényel, de a Facebookhoz vagy Twitterhez képest jóval több információt lehet vele átadni. A szolgáltatás erősen vizuális jellegű, a közösségi komponense pedig csak hab a tortán.
Meglepő módon a rendszer keresője rendkívül fapados volt, kizárólag egyes címkék alapján lehetett kutatni a segítségével. A hét második felében ez megváltozott: a kereső szabad szavas lett, címkékre a # karakterrel lehet szűkíteni, több címkét is lehet használni, továbbá releváns blogok is megjelennek a találatokban.
Mindez annyit tesz, hogy a „kutya macska” keresőkifejezés az összes kutya és/vagy macska címkével ellátott bejegyzést előszedi, míg a „#kutya #macska” esetében csak azok a posztok jelennek meg, amelyeknél mind a két címke egyaránt jelen van.