Az amerikai szabványügyi hivatal napokban publikált dokumentuma alapján a Google új módszert talált a Glass okosszemüvegéből való profitálásra, bár egyelőre csak elméleti síkon létezik a funkcionalitás. A szabadalmi kérelem egy olyan rendszert ír le, amely segítségével szó szerint bármilyen felületen követhetőek lennének a Glass-t viselők reklámmegtekintései, köszönhetően az eszköz beépített kamerájának.
Természetesen a hirdetőktől való esetleges jutaléklevonáson felül az így szerzett adatokról hasznos statisztikát ehetne készíteni, amelyet a hirdetések hatékonyságának fokozásához, másképp fogalmazva a felhasználók profilozásához is fel lehetne használni.
Az elképzelés legnagyobb problémája, hogy az alapvető működés fenntartásához folyamatosan mennie kellene a szemüveg kamerájának, ráadásul a felvett fotókat elemzőszoftvernek is fel kellene dolgoznia, a kettő együtt pedig villámgyorsan lemerítené az akkut – és akkor a viselő körül tartózkodó személyek privát szférájával kapcsolatos aggályokról még szó sem esett.