Körülbelül egy évvel ezelőtt a Facebook bejelentette a közösségi portál felületének utóbbi években végrehajtott legnagyobb áttervezését, azonban pár hete hivatalossá vált ennek az elkaszálása, helyette az elmúlt és következő hetekben az eddig megszokott változat polírozott verzióját kapták vagy kapják meg világszerte a felhasználók.
Az eddigi pletykák alapján az új arculat két fő indok miatt lett elvetve: egyrészt a felhasználók javának nem tetszett, másrészt pedig – talán részben emiatt – csökkentek a hirdetési bevételek. Az ügyet nemrég belsős forrásokra hivatkozva az Svbtle blogplatform tulajdonosa és UI tervezője is felemlegette, mire válaszul az Facebook UI designere cáfolta a komplett történetet.
Julie Zhuo szerint a Facebook új arculata csak és kizárólag azért landolt a kukában, mert a számítógépes felhasználók többsége továbbra is kisebb és alacsony felbontású kijelzővel rendelkezik, így a nagyobb méretű tartalmi blokkok miatt sokat kellett volna görgetniük. A döntő többség számára a dizájn használhatósági szempontból nem lett volna optimális, így végül a régi változat reszelése mellett döntöttek. Zhuo írása alapján az új megjelenés egyébként pozitívan hathatott volna a reklámbevételekre, ám végül nem mertek kockáztatni az illetékesek.
(Forrás: The Verge | Illusztráció: Gemius Ranking)