A Facebook hamarosan jelentős átalakításokat vezet be, amely újítások célja, hogy a felhasználók egyszerűbben kezelhessék adatvédelmi beállításaikat. Mindez a Google+ érkezésére való reagálásnak tűnhet, de Kate O'Neill a közösségi oldal termékmenedzsere a Business Insider kérdésére elmondta: ezen újításokat már egy ideje fejlesztik.
Az új funkciók bevezetésével például immár minden megosztásnál egy külön legördülő menüben kell majd a felhasználóknak kiválasztaniuk, hogy az adott bejegyzést kinek akarják láthatóvá tenni. Ezen felül a megosztásokhoz kapcsolódó adatvédelmi beállítások később is módosíthatóak lesznek. A fényképeken való felcímkézést is javítják, hogy a felhasználókat az ismerőseik ne tudják bármelyik fotón elhelyezni. Végezetül a megosztásokhoz a későbbiekben lokalizációs adatokat is kapcsolhatnak a felhasználók, például egy képet, hogy az pontosan hol készült.
Ha igazak a Business Insider értesülései, akkor az utóbbi új megosztási elv véget vethet a Facebook egyik nemrég bevezetett funkciójának, a helyeknek (Places), amely egyúttal az első komolyabb Facebook bukás lehet. A szolgáltatás bevezetésekor sok szakértő úgy vélekedett, hogy a Places letarolhatja a lokalizációs piacot, nehéz helyzetbe hozva olyan szereplőket, mint a Foursquare és a Gowalla.
"Ez könnyedén elpusztíthatja a piacon jelenlévő kisebb cégeket. A Facebook ugyanis túl sok felhasználóval rendelkezik, amellyel például a FourSquare nem tud versenyre kelni. Egy darabig még elevickélhetnek a kisebb piaci szereplők, de a túlélésükhöz radikálisan új szolgáltatások, vagy üzleti elgondolások lesznek szükségesek, máskülönben a Facebook az útjukba fog állni" - vélte anno Dan Olds, a Gabriel Consulting elemzője.
Az elemzőknek nem lett igazuk, mivel a Foursquare-t a Facebook Places nem tudta megszorongatni, és a közösségi oldal felhasználói sem kezdték el tömegesen használni a funkciót. Vélhetően ezért alakítja át a közösségi oldal a hely információk kezelését, hátha az eltérő logikával nagyobb sikert érhet el.