A DuckDuckGo egy olyan kereső, ami kifejezetten a magánéletünkre koncentrál, vagyis egyszerűbben mondva nem követ minket. Talán emiatt, de gyorsan nő a népszerűsége.
December 15-ig 3,25 milliárd keresési kérelem érkezett a szolgáltatáshoz. Ez 74 százalékos emelkedést jelent tavalyhoz képest, december 14. pedig az első nap volt, amikor több mint 12 millió közvetlen kérést kaptak.
Persze a Google méreteihez képest a DuckDuckGo még mindig észrevehetetlen: míg a Google több mint 100 milliárd havi lekérést kap, a DuckDuckGo csak 325 milliót.
A DuckDuckGo népszerűsége mögött értelemszerűen az áll, hogy egyre többen gondolják úgy, a keresőmotoroknak nem kellene információkat megtartani a tevékenységükről.
A DuckDuckGo szerint a legnagyobb problémájuk jelenleg az, hogy az emberek többsége még nem hallott róluk. Ezen nagyon szeretnének változtatni, és betörni a köztudatba.