A belga rendőrség a héten arra figyelmeztette a felhasználókat, hogy óvatosan bánjanak a Facebook kiterjesztett lájkolásával, vagyis a reakciógombokkal.
A régi lájk helyett aki a reakciókat választja, az könnyen veszélybe sodorhatja magát.
A belga rendőrség szerint a Facebook felhasználói számítanak jelen helyzetben a terméknek, a reakciógombok pedig abban segítenek a közösségi oldalnak, hogy kiértékelje a hirdetései hatékonyságát.
Mivel a reakciók száma korlátozott, ezért az emberek gyakrabban fejezhetik ki az érzéseiket, a Facebook algoritmusai pedig képesek megállapítani, hogy mikor érdemes reklámokat a felhasználók elé tenni.
A hatóságok azt mondják, hogy ha valaki jó kedvében van, akkor a Facebook feltételezi, hogy nyitott a dolgokra, ezért a hirdetőknek azt közli, hogy várhatóan reagál majd a felhasználó a reklámra - amelyet így könnyebben eladnak, és meg is jelenik.
Természetesen aki az adatait és a magánéletét védené, annak eleve nem a legjobb hely a Facebook. Köztudott, hogy az egész hálózatot úgy tervezték, hogy képes legyen elemezni a felhasználók viselkedését, és a leghatékonyabban célba juttatni a reklámokat. Aki nem szeretne eltűnni a Facebookról, de mindent sem akar kiadni, annak jól jöhet a belgák tanácsa.