Sokak számára még mindig megdöbbentő, de igaz. A YouTube-hírességek a közösségi oldalakon felnövő generációnak hála titokban hatalmas népszerűségre tettek szert, és már kedveltebbek, mint a közéleti celebek.
Egy független kutatóintézet most 500 olyan finn fiatalt kérdezett meg a témában, akik 13 és 17 év közöttiek. 3-5 olyan híresség nevét kérték tőlük, akiket ők rendszeresen követnek, figyelnek.
A felmérésből kiderült, hogy a top 20 hírességből 12 a saját YouTube-csatornájának hála lett ismert. A top 3 YouTuber nagyon kiemelkedő helyet kapott, azután a mezőny elképesztően szétszórt.
Külön érdekesség, hogy a top 20-ba csak három olyan celeb fért be, akinek van televíziós háttere. Hollywoodi filmsztár egyáltalán nem volt a listán.
A YouTube-feliratkozók száma fokozatosan emelkedik Finnországban, a videós bloggerek és gamerek tavaly akár meg is duplázhatták a nézőik számát.
A digitális tehetségekre építő ágazat a skandináv országokban robbanás előtt - és alatt - áll. A 15 - 29 közötti finn fiatal felnőttek átlagosan napi 1 órát nézik a YouTube-ot, 57 százalék minden nap leül elé. A finn népesség több mint fele hetente YouTube-ozik.
Nagyon hasonló eredmények születtek korábban az amerikai fiatalok kapcsán - mindez pedig azt jelzi, hogy globális változás van folyamatban, a szórakoztatás és a celebség jövőjét pedig a YouTuberek jelentik.