Bár a Netflix gőzerővel terjeszkedik Európában is, és sokak szerint a legnagyobb webes tévéhálózat, ezt nem minden elemzés támasztja azért alá. A Frank N. Magid Associates például egy olyan felmérést készített, amelyben 2400 embert kérdeztek arról, hol néznek online műsorokat. Az eredmények szerint 38 százalékkal az első befutó a YouTube lett.
A szavazatoknak csak a 33 százaléka jutott a Netflixnek, 17 százaléka a Hulunak és 14 százaléka az Amazon Prime-nak. Az elemzőcég szerint amikor az emberek elkezdik használni a YouTube-ot, meglepődnek, milyen széles tartalmi kínálattal rendelkezik a videomegosztó.
Az online tévézés mindenesetre nagy jövő elé néz, ugyanis napi szinten az emberek 32 százaléka néz így videókat, pedig ez az arány két éve még 10 százalék volt. Érdekes módon azonban a drágább szolgáltatásokra és a vásárlásokra nem sokan vevőek, amit jól mutat, hogy a rengeteg helyen elérhető iTunes csak a hetedik lett a filmek és a nyolcadik a tévézés kategóriában. A vásárlások az áruházban hamar költségessé válhatnak, ellenben a YouTube és a Hulu hirdetések mellett ingyenesek, a Netflix és az Amazon Prime pedig olcsón előfizethetőek.