Marissa Meyer, a Yahoo vezérigazgatója következetes stratégiát követve, termékről-termékre igyekszik átalakítani, megújítani a céget. Ennek a stratégiának egyik fontos lépése az a változtatás, amelyről szerdán számolt be a Reuters: a jövőben csak Yahoo-azonosítóval használhatjuk majd a vállalat szolgáltatásait.
A Yahoo hosszú évek óta lehetővé tette a felhasználóknak, hogy a Google- vagy Facebook-accountjukkal is bejelentkezhessenek az oldalaira. Ennek most vége; elsőként a Yahoo Sports Tourney Pick 'Em felületeiről kapják le a külsős belépést lehetővé tévő gombokat – aztán sorban az összes többi szolgáltatásuk oldalairól is.
Meyer és csapata valószínűleg úgy gondolják, mára sikerült annyira vonzóvá tenniük a szolgáltatásaikat, hogy a felhasználók hajlandók legyenek Yahoo-fiókot regisztrálni maguknak. A kutatások azt mutatják, hogy a regisztráltak hajlamosak több szolgáltatást is igénybe venni – ami nagyban növelheti a cég oldalainak látogatottságát,és egyszerűbbé teszi a felhasználói élmény személyre szabását. A cég igyekszik megkönnyíteni a Yahoo-accountok létrehozását: nemrég számos inaktív felhasználónevet felszabadítottak.
A Yahoo egyik vezetője a The Verge-nek nyilatkozva megerősítette a Reuters értesüléseit. „Ez az új eljárás, amelynek keretében arra kérjük a felhasználókat, hogy Yahoo-felhasználónévvel jelentkezzenek be a szolgáltatásinkba, a lehető legjobb, személyre szabott élményt nyújtja mindenkinek” – írta közleményében.