Vasárnapi estéken ritkán szoktak meghökkentő hírek érkezni, azonban a Variety és The Wall Street Journal körülbelül párhuzamosan lehozott beszámolói alapján a Google leányvállalataként működő Youtube kezébe kerülhet a Twitch videostreamelő portál, méghozzá 1 milliárd dollárért cserébe. A felek állítólag a lényegi kérdésekben már megállapodtak, de a részletek egyelőre kidolgozás alatt állnak, szinte biztosan nem fogják a napokban nyélbe ütni az üzletet. Ennek egyik oka az lehet, hogy az akvizíció várhatóan fel fogja kelteni a versenyfelügyelet érdeklődését.
A Twitch kimondottan játékosoknak szánt szolgáltatás, amely segítségével a gamerek élőben közvetíthetik és kommentálhatják az éppen nyúzott játékokat, az „epizódok” rögzített változatai utólag is megtekinthetőek lehetnek. A specifikus célközönség miatt a Twitch széles körben nem ismert, azonban a becslések szerint csúcsidőben az Egyesült Államokban már most nagyobb adatforgalmat generál a Facebooknál és Amazonnál, ilyenkor az USA komplett netforgalmának majdnem 2 százaléka származik a vállalattól. A PlayStation 4 és Xbox One konzolok beépítetten tartalmaznak kliensprogramot a szolgáltatáshoz.
Ami üzleti szempontból érdekessé teszi a szolgáltatást, hogy a Youtube-on videózókkal ellentétben a Twitch átlagos felhasználói percek helyett órákat is képesek eltölteni a portálon, így komoly összegekért lehet értékesíteni a hirdetési felületeket. Ugyan a Youtube-ot lehetne a Twitch módjára használni, azonban a játékosok mostanra nyilvánvalóan az alternatíva mellett döntöttek: úgy tűnik a Google termékfejlesztés helyett ebbe az üzletbe inkább bevásárolja magát.
(Forrás: The Verge | Fotó: Doctor Popular)