A közösségi finanszírozásról és a Kickstarterről manapság a menő startupok, a kreatív ötletek, a sikerek, a sok pénz jutnak az eszünkbe. Azonban nem csak csillogás és sikertörténetek vannak a közösségi finanszírozás világában. Oltári nagy bukások és kudarcok természetesen itt is akadnak bőven. Mutatunk néhány olyan ötletet, amely a süllyesztőben végezte.
Tortarevolúció
A Cakebox szerette volna újra feltalálni a tortaevést. Az indie zeneszám ellenére egyetlen dollárt sem tudtak gyűjteni, pedig arra gondoltak, hogy egy kihúzhatós dobozba olyan hosszúkás tortaszeleteket tesznek, amikhez nem kell villa. Egy kis doboz tortát 25 dollárért adtak volna, azonban egy árva lélek sem akart belekóstolni az édességükbe.
A Kickstarter legrosszabb fotója
A jó fotók és a menő videó igazán sokat jelentenek egy Kickstarter-projektnél. A tortát mindenki szereti, a rossz ötleteket és gyenge kivitelezést viszont senki. A Huney Cakes projekt keretében egy cukrászatot szerettek volna bővíteni, azonban senkinek nem tudták felkelteni az érdeklődését, a felhasznált képanyag ugyanis a borzasztónál is rosszabb volt. A pixelesnél is gyengébb képminőségen nem segített, hogy a torta eleve nem volt valami szépen díszítve. Ráadásul még ajándék tortát sem ígértek. Szintén nagy bukás lett belőle.
Szörfdeszka digitális faliórával
Aki a szörfdeszkájára nagyon büszke, az kirakhatja nyugodtan a falra is. Ha már ott van, akkor miért ne lenne benne egy digitális falióra is? Az ötlet olyannyira nem vált be, hogy egyetlen támogatót sem szerzett. A szénszálas szörfdeszkába ugyan LCD-panelt tettek, de az hiába játszott le zenét és videót is, 375 dollárért senkinek sem kellett.
Gyufatartó 2.0
Vannak akik szeretnek gyufát használni, elvégre más érzetet ad a használata, mint egy gyújtóé. 10 dollárért cserébe be lehetett volna fektetni egy üveg gyufatartóba, de úgy tűnik, kevés olyan gyufaőrült szaladgál a világban, aki ilyen dologra áhítozik. A projekt bukott, és összesítésben 1 dollárnyi pénzt sem tudott gyűjteni.
Pólók a szépségiparnak
A szépségipar szakembereinek külön pólósorozatot terveztek, és a ruhadarabokon látható minták és rajzok valóban figyelemfelkeltőek voltak. Mindez viszont nem volt elég arra, hogy egyetlen embert is meggyőzzenek a befektetésről, amelynek a végcélja 15 000 dollár lett volna.
Ti milyen bukásokról hallottatok még a Kickstarter történetéből?