Emlékezetes, hogy a Minisztérium júliusban szigorú vizsgálatot indított az Adobe és a Macromedia tervezett ehgyesülésének ügyében és mindkét cégtől részletes információkat kért be a webszerkesztő és grafikus alkalmazásaikról.
A jelentős felvásárlásokat a tröszellenes hatóságok mindig szigorúan megvizsgálják, ráadásul jelen esetben mindkét cég azonos piacon tevékenykedik. A hatóságok elsősorban a multimédiás tartalmak létrehozására szolgáló szoftvereszközök piacán kialakult versenyhelyzetet vették szemügyre. A Minisztérium annak hatásait vizsgálta, hogy az egyesülés hogyan befolyásolja a piaci erőviszonyokat, a többi szereplőt, az árakat és a vásárlókat.
Amint az ismert, az Adobe áprilisban jelentette be, egy 3,4 milliárd dolláros részvénycserés ügylet keretén belül felvásárolja a Macromediát. A megállapodás szerint a Macromedia részvényesei minden papírjukért 0,69 Adobe-részvényt kapnak, a pénteki záróárfolyamot figyelembe véve egy Macromedia-részvényért 41,86 dollárt ad az Adobe, ez 25 százalékkal magasabb a piaci árnál. Az ügyletet mindkét cég igazgatótanácsa elfogadta. A vállalatok úgy vélik, hogy a felvásárlás még az ősz folyamán lezárulhat.
Az Adobe és a Macromedia házasságának oka a jövőbeli növekedési lehetőségek kihasználása, illetve a hatásosabb küzdelem az egyre fenyegetőbb ellenféllel, a Microsofttal szemben nem csak a PC-s, hanem a mobil vagy a kézigépes világban is.
Zöld utat kapott az Adobe
Hirdetés
Hirdetés