A Vodafone az utóbbi 3 évben megháromszorozta hálózata kapacitását, hiszen jelentősen növekedett a megkezdett hanghívások száma és a hangforgalom is megduplázódott. 2006. március 1. és március 31. között az országos ˝Térerőpróba˝ keretében az ország 256 helyszínén bárki kipróbálhatta, hogy a mobilcégek jelenleg milyen lefedettséggel rendelkeznek.
A "Térerőpróba" eseménnyel egyidejűleg a Vodafone megbízta a Szonda Ipsos-t egy hasonló típusú felmérés elvégzésére. A 2006. február-márciusában lezajlott kutatás arra kereste a választ, érzékelhető-e különbség a három mobilszolgáltató között a hívás minőségében, a hívás hallhatóságában és érthetőségében, valamint a szolgáltatók térerejében.
Az összehasonlító teszt során az emberek több mint 90%-a nem érzékelt jelentős különbséget a 3 szolgáltató hálózata között. Azok, akik érzékeltek minőségi különbséget a hálózatok között, 28%-ban a Vodafone hangminőségét találták jobbnak.
Az adatfelvétel módja személyes kérdezés volt. Az interjúalanyok fele nő volt, fele férfi. A Szonda Ipsos által készült reprezentatív felmérésből kiderült, hogy a hangminőség dimenziójában 16 %, az érthetőség-hallhatóság körében 10 %, a térerőt tekintve pedig csupán 8 % azok aránya, akik jelentős különbséget érzékeltek a szolgáltatók között. A helyszíneket tekintve, a községekhez viszonyítva mind a megyeszékhelyeken, mind a városokban kisebb eséllyel tapasztaltak különbséget.
Vodafone: térerő nélkül nem megy! - nem is gondoltuk volna...
Hirdetés
Hirdetés