A Google Chrome OS platformjáról legalább hírből hallottak többsége valószínűleg továbbra sem tudja különösebben hova tenni a laptopokra tervezett operációs rendszert, hiszen extra buherálás nélkül nem lehetséges rá megszokott linuxos programokat telepíteni, végfelhasználói szempontból lényegében az egész egy Chrome böngészőt takar. Ennek következményeként a szoftverrel szerelt laposok internetkapcsolat nélkül szinte használhatatlanok, amely hordozható számítógépekről beszélve nem tűnik felettébb vonzó tulajdonságnak.
Úgy tűnik az Egyesült Államokban a Chromebookok nagyjából 200 dollárnál kezdődő ára elég volt a vásárlók kételyeinek eloszlatására, ugyanis az NPD piacelemző cég adatai szerint idén robbantak az eladások. A lenti diagramon az asztali számítógépek, laptopok és táblagépek eladási volumen alapján vett piaci részesedése látható: 2012 első 11 hónapjában (kék) a Chromebookok 0,2 százalékot hasítottak ki a tortából, míg 2013 ugyanezen időszakában (zöld) az érték 9,6 százalékra emelkedett. Ezt kontextusba helyezve idén minden negyedik eladott laptop Chromebook volt.
Fontos megemlíteni, hogy az NPD-nek kizárólag az előre konfigurált számítógépekről és laptopokról vannak adatai, így a fenti statisztika csak a teljesen átlagos vásárlók tekintetében nevezhető reprezentatívnak. Ezen felül a csökkenő piaci részesedés nem jelent hanyatló eladásokat, sőt: az asztali számítógépek iránti kereslet a kérdéses időszakban idén 8,5 százalékkal nőtt, míg a noteszgépek és táblagépek esetében 28,9 és 49 százalékos pluszról beszélünk. Átlagosan 25,4 százalék az egy évvel ezelőtti azonos időszakhoz képest mért növekedés.
(Forrás: NPD | Fotó: Rob DiCaterino / Flickr)