Ollila elmondása szerint a Nokia hónapról hónapra módosítja terveit, ugyanis a telített piacokon is várakozáson felüli a növekedés, ahogy a vevők lecserélik régi készülékeiket a fejlettebb, újabb modellekre. Emellett a fejlődő piacokon is elképesztő kereslet tapasztalható, ahol a Nokia olcsó készülékeivel igyekszik kiharcolni a piacvezető pozíciót.
A piaci növekedés ütemére jellemző, hogy a Nokia áprilisban még 740 millió darabos piaci becslést tett közzé, ezt júliusban már 760 millió darabra növelte. A jövőre leköszönő Nokia-vezér szerint a folyamatosan növekedő piacon a Nokia is jól teljesít. Bár a vállalat részesedése 2004 tavaszán csökkenésnek indult, ma ismét emelkedik.
A piaci részesedés növelésére tett kísérlet az árak rovására ment, azonban Ollila úgy véli, a piaci részesedés növelése kulcsfontosságú a kritikus tömeg elérése érdekében, és ennek oltárán be kellett áldozni a magasabb árakat. A cég továbbra sem tett le arról a céljáról, hogy idővel 40 százalékos részesedéssel rendelkezzen a mobilpiacon. A Gartner piackutató cég legfrissebb, második negyedéves adatai szerint a Nokia világpiaci részesedése 32 százalék.
A Nokia szeptemberben a mobiltelefonok iránti erős kereslet miatt megemelte negyedéves pénzügyi előrejelzését. A világ legnagyobb mobiltelefon-gyártója a korábbi 7,9-8,2 milliárd euró helyett már 8,4-8,5 milliárd eurós bevételre számít. A Nokia szerint eladásai a piaci növekedést felülmúló ütemben bővültek, vagyis piaci részesedést vett el a versenytársaktól. A vállalat azt is közölte, hogy nem csak a termékei iránti kereslet volt erős, hanem az árak is lassabban csökkentek a vártnál. A Nokia így a nyereségre vonatkozó prognózisát is felfelé módosította.
Töretlenül optimista a Nokia
Hirdetés
Hirdetés