9 órakor, egy órával nyitás előtt már 300 méteres volt a sor - körülbelül 500 emberrel - de nyitásra az Apple becslései szerint már 1500 ember zsúfolódott össze. A sorban első egy fiatalember volt, aki péntek este fél 7-től várakozott az üzlet előtt. A tömeget nemcsak a 4 gigabájtos - mintegy 1000 szám tárolására képes - iPod mini vonzotta, hanem az első ezer látogatónak felkínált ingyen póló is. Az üzletbe lépő első vásárlók közül sokan csak a pólós standhoz siettek, és ügyet sem vetettek a zenelejátszóra, vagy a szintén szombaton piacra került AirPort Expressre.
Az Apple számára az esemény arra is szolgált, hogy a vásárlók nézzenek körül a négyszintes áruházban, és ismerjék meg a teljes kínálatot. A cég az eredeti iPod lejátszóval is azt akarta elérni, hogy a felhasználók fontolják meg Mac gépek vásárlását is. „Az iPod mini megváltoztatta a vásárlók demográfiai összetételét”, mondta Danika Cleary, az Apple termékmenedzsere, aki a tokiói rendezvényen az anyacéget képviselte. A termékkel sikerült az Apple áruházakba vonzani a nőket, akik általában elkerülik a számítógép üzleteket. Az iPod minit ugyanis nem tekintik informatikai terméknek, hanem inkább divatcikknek, afféle kiegészítőnek. A lejátszót egyébként öt féle színben is kínálják. Tokióban a zöld vezette a listát, ezt a kék, a rózsaszín, az arany és az ezüst követte.