Éveken keresztül a férfiak domináltak az internetes vásárlások terén, 2001-ben azonban gyökerestül megváltozott a helyzet. Az elmúlt karácsonyi szezonban immár jóval több nõ vásárolt az internetrõl, mint férfi, áll a Pew Internet and American Life Project jelentésében.
A nõk mitöbb elégedettebbek is az online vásárlási lehetõségekkel, a megkérdezetteknek ugyanis 37 százaléka válaszolt úgy, hogy maradéktalanul elégedett az internetes vásárlással. A férfiak közül ehhez képest mindössze 17 százalék volt elégedett a webáruházak szolgáltatásával, 29 százalék ráadásul úgy felelt, hogy egyáltalán nem élvezte az internetes vásárlást. A nõk közül ez utóbbi választ mindössze 15 százalék adta.
Az internetes webáruházak számára jó hír, hogy 2001 karácsonyi szezonjában a felhasználók jóval több pénzt költöttek el a világhálón, mint tették azt egy évvel korábban, és a szolgáltatás minõségével is jobban meg vannak elégedve a korábbiakhoz képest. 2001-ben egy átlagos vásárló 390 dollárt költött el az interneten, ami 19 százalékos növekedés a korábbi év 330 dollárjához viszonyítva. A karácsonyi ajándékait, vagy legalább egyet interneten keresztül vásároló felhasználók száma 2000-ben 20 millió volt, a tavalyi évben ez az érték azonban 29 millióra nõtt. A jelentés szerint az elmúlt karácsonyi szezonban online vásárló felhasználók több, mint egynegyede elsõ alkalommal tette mindezt.
A megkérdezettek többsége szerint az online vásárlás idõt és pénzt takarít meg számukra. Az amerikai internetezõk háromnegyede azonban továbbra sem kér a webáruházak kínálatából, elsõsorban a bankkártya visszaélésektõl való félelem miatt.
A Pew Internet and American Life Project jelentése tavaly november 19. és december 23. között 4052 amerikai felnõtt megkérdezésével készült.
Több nõ vásárol online, mint férfi
Hirdetés
Hirdetés