Az LCD eladások nyolc százalékkal növekedtek a 2002 utolsó negyedéve és 2003 első negyedéve közötti periódusban - állítja a DisplaySearch kutató cég. A kiszállított 10.6 millió LCD monitor azt jelenti, hogy a piaci részesedés a monitorok piacán 37 százalékra növekedett az előző negyedévi 30 százalékról. Mind az egyedülálló, mind a konfigurációban eladott LCD monitorok száma növekedett, ám az egyedülálló monitorok eladása kétszer gyorsabban növekedett, mint a konfigurációban értékesítetteké.
Az LCD piac a hagyományos katódcsöves kijelzők rovására növekedett. Katódcsöves monitorokból 21 százalékkal kevesebbet szállítottak ki, az előző negyedévhez képest, míg egy évvel ezelőttihez 16 százalékkal csökkent arányuk. 2002-ben 17.8 millió hagyományos kijelzőt értékesítettek, ez azonban a kiszállított monitorok 62 százalékát jelenti még mindig.A fennmaradt 0,9 százalékot az LCD PC-k foglalják el, ebben a gépben a képernyőt a számítógéppel építik össze.
Általánosan az asztali monitor eladások 12 százalékkal csökkentek az előző negyedévhez képest, és 1 százalékkal az egy éve regisztrált adatokhoz hasonlítva.
A legtöbb képernyőt szállító a Samsung Electronics Co. Ltd, 13.5 százalékos részesedéssel, a Dell Computer Corp. második 13.4 százalékkal, míg a HP a harmadik 8,5 százalékkal. Európában növekedett a leggyorsabban a piac, 19 százalékkal, az Észak-Amerikai eladások 3 százalékkal csökkentek. A 15 hüvelykes monitorok iránti érdeklődés csökkent 5 százalékkal, míg a 17 hüvelykes megjelenítők iránti figyelem 41 százalékkal növekedett.