Hirdetés

Szubjektív: Éljen a király!



|

A nyolcvanas években az a mondás járta az IT-iparban, hogy az IBM egyszerűen az a környezet, amelyben az ipar többi szereplőjének dolgoznia kell. Az utóbbi években a Google vált ilyenné.

Hirdetés

A comScore nemrég tett közzé egy jelentést, amelyben közlik, hogy a keresésben a Google elérte a 61,6 százalékos részesedést. Ez első olvasatra nem tűnik túl érdekesnek, de rögtön azzá válik, ha hozzávesszük, hogy a Yahoo! 20,4 százaléka és a Microsoft 9,1 százaléka már együtt sem teszi ki a Google részesedésének a felét.


A Google oldalain 6,5 milliárd keresést folytattak, ami egyszázalékos növekedést jelent, a Yahoo! 2,1 milliárd, a Microsoft pedig 961 millió keresést kaszált – ezek rendre 6 és 5 százalékos csökkenést jelentenek. A Google lényegében megnyerte a keresőháborút. Már mindenki ismeri a HELYET, ahol keresni kell, és az sem újdonság senkinek, hogy az angol nyelvben már a „to google” kifejezést használják az internetes keresés leírására. Akik csak a közelmúltban kezdtek internetezni, majdnem biztosan a Google oldalait használják, a szokásokat pedig nehéz megváltoztatni.

 

0723fokusz01.jpg
 


Nem csoda, hogy a Microsoft már azzal kísérletezik, hogy fizet felhasználóinak a keresésekért. Nem vicc, valóban ez a helyzet: a Live Search Cashback program keretein belül azok a felhasználók, akik a Live Search-ön találnak és vásárolnak meg egy terméket, egy bizonyos meghatározott százalékot visszakapnak a termék árából. A szoftveróriás már meg is állapodott olyan nevekkel, mint a Barnes & Noble, a Sears, a Home Depot vagy az Office Depot. Az ötlet nem rossz, de kissé mintha kétségbeesettnek tűnne.


A Google szétfűrészelte, félresöpörte, redőnyhúzóval agyoncsapta a Yahoo!-t, az MSN.com-ot, az Ask.com-ot és az AOL.com-ot. Ők négyen felvásárolhatnák akár az összes többi keresőmotort a piacon, ezzel mindössze 1 százalékkal növelnék részesedésüket, így négyen 39 százalékot állítanának szembe a Google 61-ével. Még egy fontos szempontot érdemes megvizsgálni: az online hirdetések 40 százalékát a kereséshez kapcsolódó bevételek adják, de a legtöbben egyetértenek abban, hogy az új média jövője a videotartalmakban rejlik.

 

0723fokusz02.jpg
 


Ahogy Bazsó "Karotta" Gábor is fogalmazott egy előadásában: az átlagember nem olvas. Nem csak szépirodalmat nem olvas, hanem egyáltalán semmi olyan tartalmat nem fogyaszt, amiben betűk vannak. A videotartalmakban pedig a Google másik üdvöskéje, a YouTube vezet, és egyelőre nem látszik, hogy egyáltalán említésre méltó kihívója lenne. Bár a bevételeket tekintve a YouTube még nem olyan nehézsúlyú, mint a Fox, az ABC vagy az NBC, de ez idővel valószínűleg változni fog, hiszen a hirdetési piac világszerte 500 milliárd dollár nagyságrendű, az online hirdetések pedig ennek egyötödét sem teszik ki.


A trend világos: előbb-utóbb ez utóbbi piac lesz az egyeduralkodó. Lehet, hogy nemsokára a Google elmondhatja magáról: egy adott iparágon belül nem volt még dominánsabb cég a történelemben? Brin és Page cége túlszárnyalja majd a 80-as évek IBM-jét?


A dominancia mellett a másik fontos kérdés, hogy 2010-re a Google vajon többet ér-e, mint a Microsoft? A jelenlegi trendek szerint nem lehetetlen ez a cél, és nem úgy tűnik, hogy a diadalmenet egyhamar elakadna.
Éljen a király!

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.pcwplus.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.