A múlt héten közzétett ideiglenes jelentés más informatikai rendszerek hibáit is felderítette, melyek miatt a közművek dolgozói nem tudták kézben tartani a helyzetet, viszont nem találta nyomát sem belső, sem külső szabotázsnak. A jelentés szerint a FirstEnergy Alarm and Event Processing Routine szoftvere, amely látható és hallható jelzésekkel szolgál a hálózat történéseiről, meghibásodott, így „a személyzetnek éppen a kritikus időszakban nem volt tudomása arról, hogy preventív intézkedéseket kellene tenniük”, szögezi le a jelentés. Ráadásul más elektromos társaságok csak korlátozott információval rendelkeznek a közvetlenül hozzájuk tartozó hálózati szakasz állapotáról, miután nem használják a modern dinamikus feltérképező és adatmegosztó rendszereket.
A jelentés azonban a legaggasztóbbnak azt találta, hogy nem kellően biztonságos a kapcsolat a közműtársaságok belső hálózatai és a valós idejű ellenőrző és adatkérő (SCADA) rendszer között, amelyek a nyilvános interneten keresztül kapcsolódnak össze. Eddig az áramszolgáltatók még az ilyen kapcsolat létét is tagadták, nemhogy a kapcsolatból adódó kockázatot. Ezzel együtt a jelentés nem hozza kapcsolatba az áramkimaradást az internetet közvetlenül előtte ért vírus és féregtámadásokkal.
Szoftverhiba lehetett az áramszünet oka
Hirdetés
Hirdetés