Kína a legnagyobb piaci régiónak számít, a maga 60,6 millió előfizetőjével, akik azonban az év végére már 76 milliónyian lesznek.Az előrefizetős rendszerek és a jelentős konkurenciaharc következtében a társaságok kénytelen egyre alacsonyabb árakkal és persze profitrátával dolgozni. Ez viszont az előfizetői szám drasztikus növekedését eredményezi. Csak az idén 17 millió új szerződés született.
A gyors kínai előfizetői-szám növekedés annak is köszönhető, hogy megjelent a második szolgáltató, a China United is, amely kiváló szolgáltatásaival és jó irányítással igen gyorsan 18 százalékos piaci részesedést szerzett. Sőt az első szolgáltató, a China Mobile kénytelen lesz maga is nagyobb sebességre kapcsolni, ha nem kívánja közelsről végignézni részesedésének további gyors apadását.
A verseny következő fázisát már a mobil Internet és a színes kijelzős eszközök és az egyre szaporodó szolgáltatások mezején fogják eldönteni a mérkőző felek. Az első csetepatékat a japán piacon már meg lehet figyelni. A tömeges növekedést azonban még az olyan fejlődő piacok adják, mint a kínai, a filippínó vagy az indonéz, ahol azonban még a hagyományos (alig egy-két éves) technológiákkal, szolgáltatásokkal és módszerekkel zajlik a pozíciók elosztása.
Szilveszterre 76 millió kínai fog mobilozni
Hirdetés
Hirdetés