Ha a javaslatot elfogadja az állam törvényhozása, akkor a kaliforniai lakosoknak jogukban lesz megkérni a velük kapcsolatban lévő cégeket, hogy szolgáljanak részletes kimutatással, miként értékesítették reklám célból személyes adataikat. Az eredeti javaslatot még decemberben Liz Figueroa szenátornő terjesztette elő. Ez a múlt hónapban a törvényhozásban elvérzett, így a múlt héten némi átdolgozással ismét előterjesztették. Ha átmegy, „eléggé terhes dolog” lesz alkalmazni, véli Walter Janowski, a Gartner elemzője. A reklámcélból értékesített adatok lényegében listák, és „annak megállapítása, hogy egy bizonyos személy adatai rajta vannak-e egy bizonyos listán, és e lista megosztását nyomon követni, erre a legtöbb marketing cég manapság nem képes”, vélekedik Janowski.
Elvileg azonban a törvény pozitív lépés lenne a fogyasztók számára, állítja Michael Overly, a Los Angeles-i Foley & Lardner jogi iroda társtulajdonosa, de ő is úgy látja, hogy a törvény végrehajtása és a végrehajtás ellenőrzése roppant költséges volna. A Direkt Marketing Szövetség azonban úgy látja, kellően szigorúak a személyes adatkezelést szabályozó előírásaik, melyeknek betartását megkövetelik tagjaiktól, így nincs szükség a dolog törvényi szabályozására.
Személyes adatok védelme
Hirdetés
Hirdetés