A skandináv légitársaság, a SAS is fölszereli 2004 elején 11 távolsági járaton közlekedő gépét a technológiával, jelentette be a légitársaság szerdán. Hogy mely járatokról lesz szó, arról később döntenek. A SAS-sal kötött megállapodás a jóval nagyobb volumenű Lufthansa megállapodást követi, amelyet májusban kötöttek meg, miután sikeresen tesztelték a szolgáltatást a légitársaság Frankfurt és Washington között közlekedő gépein. A Lufthansa a szélessávú mobil szolgáltatást mind a 80 távolsági járatára telepíti 2004 elején. A technológiát azóta tesztelte már a British Airways és a Japan Airlines is.
A SAS termékmenedzsere, Jens Willumsen elmondta, hogy az északi régió informatikai szempontból a világ legsűrűbben lefedett területe, ahol a légi utasok régi elvárása, hogy kommunikálni tudjanak utazás közben. A fedélzeti szélessávú szolgáltatás 20 megabit/másodperces sebességet kínál a gép felé, míg a gépről 1 megabit/másodperces sebességgel jönnek le az adatok, bár a sebesség függ az időjárástól és egyéb tényezőktől is. A kétirányú szélessávú kommunikációs szolgáltatás kulcsfontosságú komponense a Boeing által kifejlesztett adóvevő antenna, amely azonnali kapcsolatot biztosít a műholdak és a gép fedélzetén lévő kiszolgálók és útválasztók között. Az utasok noteszgépüket vagy az ülések háttámlájában lévő Ethernet csatlakozón keresztül csatlakoztathatják a hálózatra, vagy a számítógépben lévő WLAN kártya segítségével vezetéknélküli kapcsolaton. A SAS egyelőre nem közölte az új szolgáltatás tarifáját.
Szélessávú internet a SAS járatain is
Hirdetés
Hirdetés