Nem kétséges, hogy egy nagy forgalmú reptér irányítótornyában forgalomirányítónak lenni nem egyszerű feladat, de ez egy repülőgép-hordozón még bonyolultabb dolog. Az alig kéthektárnyi területen (pl.: 200x100 méter) számtalan ember, jármű, és több tucat repülőgép mozog, melyeket különféle jelek segítenek. A Deck operations Course of Action Planner (DCAP) próbálja egyszerűsíteni a helyzetet.
Mary "Missy" Cummings, az MIT hallgatóinak segítségével olyan faktorok mentén alakította ki a programot, mely vizsgálja az üzemanyagszintet, repülési tervet, illetve a fedélzeti eszközök foglaltságát (pl. katapult). Az így kapott értékekből a megfelelő algoritmus alapján a szoftver elkészíti az optimális tervet, mely folyamatosan módosul az ismérvek változása alapján. Az algoritmus egy számítógépes interfésszel van párosítva, mely mutatja a hordozó fedélzetét, a repülőgépek, a személyzet, és a guruló eszközök pont helyzetét.
A helyes működés érdekében az összes repülő, és guruló eszközt, illetve az embereket is egy rádióadóval látják el, mely a saját jelét sugározza, ami segíti azokat a pilótákat is, akiknek egy kicsit több helyre van szükségük a behelyezkedéshez, és a leszálláshoz.