vizsgált cégek informatikai döntéshozóinak véleménye szerint, cégük teljes e-mail forgalmának közel 30 százaléka kéretlen levél. Mégis a megkérdezetek 53 százaléka védekezik csupán valamilyen megoldással.
A legelterjedtebb megoldás a kereskedelmi szoftverrel történő szűrés, a védekező cégek 38 százaléka rendelkezik ilyennel. 18 százalékuk a levelezőbe beépített szűrőt, 13 százalékuk nyílt forráskódú megoldásokat, és szintén 13 százalékuk az internetszolgáltató által rendelkezésre bocsátott megoldásokat használja. A fennmaradó rész az anyavállalat által előírt, a tűzfalba beépített, illetve egyéb megoldásokat választ.
A szűrők hatására a kéretlen levelek arány átlagosan harmadára esik vissza, vagyis 29,2-ről 9,07 százalékra, ami azt mutatja, hogy a legtöbb terméknek még a felismerési hatékonyságán is van mit javítani. A nagyobbik probléma, a vakriasztás eseteit vizsgálva kiderült, hogy a cégek legalább 41 százalékánál előfordult már, hogy a szűrő fontos levelet minősített kéretlennek, holott ez bizonyos megoldásokkal teljesen kiküszöbölhető. Nyilvánvaló az is, hogy azok, akik szerint nem történt téves felismerés, esetenként átsiklottak efelett, vagy a fontos levél eldobása miatt nem is értesültek róla, tehát a valóságban ez az érték akár jóval magasabb is lehet.
Nemes Dániel, a filter:max stratégiai igazgatója az eredmények kapcsán hangsúlyozta, hogy fatális hiba a spamszűrő kiválasztásakor az árat vagy az antivírus-piacon elért nevet tekinteni elsődleges szempontnak. Vélemények szerint a világpiacon öt elfogadható minőségű spamszűrő technológia létezik, amiből három van jelen Magyarországon, és ebből kettőt képvisel a filter:max. Minden esetben az ajánlják az érdeklődőknek, hogy próbálják ki a megoldást, mielőtt megvásárolják vagy használatba veszik.
Spamkörkép a filter:max-tól
Hirdetés
Hirdetés