A nyereség 12 százalékkal, 1.17 milliárd euróra nőtt a tavalyi 1.05 milliárdról, amit 2002 azonos időszakában könyveltek el.
Az eladott készülékek száma 20 százalékkal, 55.3 millióra nőtt, amivel a Nokia a becslések szerint 38 százalékos piaci részesedéshez jutott. Összességében az ipar kb. 145 millió készüléket adott el. E készülékek közül sok csúcskategóriás, frissítésnek szánt telefon volt, ami a piac változására utal, állapította meg a cég elnök-vezérigazgatója, Jorma Ollila. „Most először láttunk igazi frissítési piacot csere helyett, ami folytatódik 2004-ben is”, fogalmazott. A negyedik negyedév ünnepi szezonja hagyományosan a belépő szintű készülékek forgalmát dobta meg, ez a tendencia tavaly nem érvényesült.
A mobiltelefon divízió forgalma 4 százalékkal, 7 milliárd euróra nőtt - ill. konstans árfolyam mellett 15 százalékkal -, míg a hálózati üzletág forgalma 1.7 milliárd volt, 18 százalékkal alacsonyabb, mint az előző évben, ugyanakkor mégis több volt, mint amennyire a cég számított.
Sikert hoznak a Nokia-nak a csúcsmobilok
Hirdetés
Hirdetés