Komoly csatát zárt le az Európai Unió versenyfelügyeleti szervével a Google, ugyanis a két félnek sikerült normál eljáráson kívül kiegyeznie a vállalat európai keresőpiacon való monopóliumát erősító működései praktikái kapcsán.
A vita négy fő téma köré épült: a panaszosok kifogásolták a Google keresőjében megjelenő, egyéb saját szolgáltatásokból behúzott hirdetések megjelenítésének módját, plusz ugyanitt a harmadik felektől származó reklámok hátrányos megkülönböztetéséről beszéltek. Az sem tetszett nekik, ahogy a vállalat exkluzív szerződéseket köt portálokkal az AdWords használatáról, és korlátozza a folyamatban lévő AdWords kampányok más hirdetőplatformba való migrálhatóságát.
A szerződés pontos feltételei nem ismertek, ám a források szerint a Google ellenőrizhető módon vállalta a problémák megoldását, így például csökkenteni fogja a saját hirdetéseinek számát, továbbá minden saját szolgáltatásába mutató link mellett megjelenít majd három annak riválisához vezető hivatkozást.
A változtatások elméletileg az elkövetkező hónapban lesznek implementálva, és ha mindenkinek megfelelnek, akkor 5 évig a keresőcég vállalja az „újítások” megtartását – tulajdonképpen ez lesz a Google saját böngészőválasztó képernyője, csak jelen esetben harmadik féltől származó szolgáltatásokra mutató linkekről van szó. A vállalás betartását független fél felügyeli majd.