A kínai CCTV 3.15 című műsorának idei kiadása is arra a kérdésre kereste a választ, hogy mely vállalatok nem adják meg a kellő tiszteletet és a megfelelő üzleti bánásmódot a kínai piacnak. Ezúttal a Nikont nézték ki maguknak. A kínaiak azt állítják, hogy a japán gyártó a régióban hibás termékeket értékesített, majd megtagadta a fogyasztók számára azoknak a cseréjét.
A 2013-ban Kínában 1,16 milliárdos forgalmat generáló Nikon hivatalos közleménye szerint nagyon szigorúan veszik a kínai jelentéseket, és a kivizsgálás mellett már most megkezdték az értékesítés utáni támogatás javítását Kínában. A japánok számára azért is fontos a gyors és megfelelő reakció, mert több cég is került már komoly bajba a kínai kritikák miatt hosszútávon.
A kínaiak elmondása szerint Amerikában sokkal jobb bánásmódban részesülnek a fogyasztók. Ahogy ezúttal a Nikon került górcső alá, úgy tavaly az Apple garanciapolitikája volt Kínában műsoron. A cupertinói óriás végül kénytelen volt beadni a derekát, és bocsánatot kérni a kínai fogyasztóktól.