A Visitor Media Research-t (VMR) az NRC Piackutató és a TNS ismétli meg évről évre, a kutatás az internetezők média használati magatartását, reklám attitűdjét és vásárlási szokásait vizsgálja, segítve ezzel a hazai médiatervezők és hirdetők munkáját. Az idei, négyhetes adatfelvétel során a kutatócégek lehetőséget adtak az internetezőknek, hogy jelentkezzenek az NRC online paneljébe - a NetPanel.hu-ba - melynek tagjai vállalják, hogy rendszeresen részt vesznek különböző felmérésekben. Az ajánlatot több mint 20 ezer internetező fogadta el, a NetPanel.hu így már több mint 50 ezer tagot számlál. Az NRC ügyvezetője, Klenovszki János szerint egy ilyen taglétszámú panelre új piackutatási szolgáltatások sorozatát lehet felépíteni, így Magyarországon siker-üzletággá válhat az online piackutatás.
A gyors és megbízható online piackutatások alapja az úgynevezett online panel. Panelnek olyan válaszadói közösségeket nevezünk, melyek tagjai vállalták, hogy a panelt létrehozó piackutató felméréseiben rendszeresen részt vesznek. Az online panelek általában egy közösségi weboldalon keresztül működnek, ahova a tagok felhasználói név és jelszó segítségével léphetnek be.
A kutatócégek számára egy panel felépítése és karbantartása hatalmas értéket jelent, hiszen csak egy online panel segítségével lehet reprezentatív online kutatásokat készíteni, illetve elérni olyan speciális célcsoportokat, akik hagyományos adatfelvételi módszerekkel szinte elérhetetlenek. Magyarország legnagyobb és legrégebbi online panelje a NetPanel.hu (www.netpanel.hu), melyet 2000-ben alapított az NRC Piackutató Kft.. A NetPanel.hu mára több mint 50 cégnek nyújt online és hagyományos kutatásokhoz válaszadókat, akik rendszeresen válaszolnak az elektronikus kereskedelemmel, banki szolgáltatásokkal, utazási szokásokkal, e-kormányzattal, online szolgáltatásokkal kapcsolatos kérdésekre, segítve ezáltal a magyarországi internet fejlődését.
Növekedésben az online piackutatás
Hirdetés
Hirdetés