A Netflix nagy erőkkel terjeszkedik Európában, ennek jegyében pedig most Németországban, Svájcban, Ausztriában, Franciaországban, Belgiumban és Luxemburgban is elindítják a szolgáltatásukat. A franciák azonban nem örülnek túlságosan az amerikai médiavállalat megérkezésének.
Sok helyi rivális azzal próbált védekezni az új vetélytárssal szemben, hogy frissítette a kínálatát vagy pedig több száz műsorhoz osztott ingyenes hozzáférést. Ennek ellenére a legtöbb cég meglehetősen zokon vette, hogy a Netflix kibújhatott egy helyi szabályozás alól, amelynek értelmében a kínált médiatartalom 40 százaléka francia eredetű kell legyen.
A belföldi kreativitás védelme érdekében hozott szabály alól azért bújhatott ki a Netflix, mert Európában amszterdami cégként működik, így a francia előírás nem vonatkozik rá. Hollandiában szintén nem kötelező a tartalmak 50 százalékának európainak lennie az on-demand-szolgáltatásoknál: elegendő, ha általánosan képviselik és lehetővé teszik a helyi tartalmakhoz is a hozzáférést.