Ez még csak kellemetlenség, de az már komolyabb, amikor bizonyos számú gépindítás után közli a program, hogy „a próbaidőszak lejárt, a terméket lebénítottuk, mert nem lett aktiválva”. Del Smith, a Symantec vezető termékmenedzsere szerint a probléma nemcsak a Norton AntiVirus amerikai és nemzetközi verzióját érinti, hanem a 2004-es termékcsaládba tartozó összes terméket, amely tartalmazza az aktiválási elemet. Igaz, hogy a szeptember óta piacon lévő frissítés 1.2 millió felhasználója közül kevesebb mint 2000-et érint a probléma, ennek ellenére a cég nem tudta leszűkíteni a problémát egy bizonyos operációs rendszerre vagy hardver konfigurációra. A cégnek egyébként csak most sikerült először házon belül előidézni a panaszt, de nem tudják, hogy ezt az aktiváló szoftver okozza, vagy egy másik alkalmazással vagy hardverrel lévő inkompatibilitás. Smith hangsúlyozta, hogy a probléma nem jelentkezett, amikor 250 ezer felhasználó tesztelte a Norton AntiVirus 2004-et a forgalomba hozatal előtt. A cég azt javasolja az érintett felhasználóknak, telepítsék a Symantec Automated Support Assistant segédprogramot, amely információkat gyűjt a rendszerek konfigurációjáról - ezen információk birtokában a cég azt reméli, meg tudják oldani a problémát.
Idén nem ez az első eset, hogy a Symantec hibás kódot tett közzé. Júniusban a Symantec AntiVirus nagyvállalati kiadásához készült frissítés leállította a szoftvert, így az asztali gépek és a kiszolgálók védelem nélkül maradtak. Miután még nincs javítóprogram az újabb problémára, a cég azt javasolja az érintett felhasználóknak, ne kapcsolják ki gépeiket.
Nehézkes a Symantec termékaktiválása
Hirdetés
Hirdetés