A magyarországi direkt marketing (DM) piac fejlődése során az "ünnepelt", a Maxima megjelenése igazi áttörésnek számított, hiszen olyan email alapú-adatbázisokat hozott létre, amelyek már régóta hiányoztak a kellőképpen hatékony és a korábbinál jóval nagyobb válaszadási arányt eredményező DM-tevékenységek elvégzéséhez. Míg ugyanis a hagyományos DM-nél az átlagos válaszarány 3-5%, addig az online esetében ez az érték jellemzően 10-15%, de nem ritka a 30% feletti mutató sem.
A vállalat egyévnyi fejlesztés után, 2001 augusztusában kezdte meg működését, s azóta is folyamatosan építi permission alapú - vagyis a bekerülés feltételeként a résztvevők személyes hozzájárulását megszabó - adatbázisát.
Az online DM piac alakulását jól mutatja a megbízói oldal iparági bővülése is. 2001-ben még jellemzően csak az IT és a telekommunikációs vállalatok adtak kisebb-nagyobb megbízást direkt marketing kampányok lebonyolítására, így az első lépések főként adatbázisépítésből álltak. 2002-től viszont lényegesen megnőtt a hirdetői tábor: többek között beléptek a piacra az autós cégek, s jelentős emelkedés volt tapasztalható az e-mail kampányok számát illetően is. A következő években a potenciális ügyfélkör a bankokkal és az FMCG cégekkel gyarapodott, és azóta az online direkt marketing piaca is többszereplőssé vált, mivel megjelentek a versenytársak is.